domingo, 7 de enero de 2018

DESCRIBING A BUDGIE!

En la unidad de ciencias naturales de los animales, solicitamos la colaboración de las familias, y pedimos que trajeran a clase a pasar el día alguna mascota para poder observarla, describirla y clasificarla. Tuvimos la suerte de contar con el periquito de Jennifer. Lo dibujamos y escribimos en inglés dos frases sobre sus características. ¡Fue muy emocionante tener un pájaro en clase, tuvimos que estar muy callados para que no se asustase!

In the Natural Science unit of animals, we request the collaboration of the families, and we ask them to bring a pet to spend the day with us in the classroom, to be able to observe it, to describe it and to classify it. We were fortunated to have Jennifer's budgie. We drew it and wrote in English two sentences about its characteristics. It was very exciting to have a bird in class, we had to be very quiet to not frightened it!











Aquí os dejamos unos links a páginas con juegos y canciones para repasar lo aprendido en las unidades de los seres vivos y animales . ¡Qué os divirtáis!

Here we leave some links to pages with games and songs to review what you learned in the units of living things and animals. Have fun!

(living or non-living)

(plant life cycle)

(where do animals live?)

(animals characteristics)

(carnivores, omnivores, herbivores)



https://www.turtlediary.com/game/turtles-tortoises.html  (learn about turtles and tortoises)

https://youtu.be/7NhA9SHunKs  (video about the fife cycle of a frog)

No hay comentarios:

Publicar un comentario